یزدفردا " مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی بعد از ظهر امروز در حالی در جمع پر شور هزاران تن از مردم ارومیه در مقابل سینما تربیت به سخنرانی پرداخت که قرار بود این مراسم در این سینما برگزار شود.

به گزارش سحام نیوز: به علت ممانعت و لغو برنامه سخنرانی در سالن سینما تربیت، دبیر کل حزب اعتماد ملی در خیابان و در مقابل این سینما به سخنرانی پرداخت.

کروبی در ابتدای سخنان خود خطاب به مردم ارومیه گفت : شما مردم ارومیه سختی های فراوانی را در مقاطع مختلف پشت سر گذاشته اید و برای دفاع از سرزمین و دینتان همواره محکم و استوار ایستاده اید.

وی در ادامه افزود : شیعیان و اهل سنت این استان دوشادوش هم برا ی تامین منافع ملی ، عظمت اسلام و شکوه ایران تلاش کردند.

کروبی گفت : یکی از مهمترین و حساس ترین عرصه های پیش رو ، انتخابات ریاست جمهوری آینده است و به فضل پروردگار ملت رشید ایران باید با تمام نیرو و توان در کنار صندوق های رأی حاضر شوند.

وی تاکید کرد : اگر گلایه و ناراحتی دارید ، اگر ناراستی ای شاهد هستید تنها راه حل آن حضور در انتخابات است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرگز وعده ای ندادم که به آن عمل نکرده باشم تاکید کرد : اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوم اصول معطل مانده ی قانون اساسی را اجرا خواهم کرد و هر کجا که مانع شدند و یا نتوانستم ، صادقانه و شفاف با مردم در میان خواهم گذاشت.

کروبی در ادامه اظهار داشت : چهار سال پیش که طرح اقتصادی خود را اعلام کردم همه به آن انتقاد کردند ، اما امروز از آن پیروی می کنند.

شیخ اصلاحات در ادامه اظهار داشت : در بیانیه دومی که حزب اعتماد ملی طی روزهای آینده منتشر خواهد کرد ، برنامه های خود را برای رفاه اقتصادی مردم ارایه خواهیم کرد.

وی همچنین وعده داد که در صورت پیروزی برنامه ای تدارک خواهم داد که مقامات استانی اختیارات بیشتر و گسترده تری داشته باشند تا بتوانند به وظایف خود بهتر عمل کنند.

کروبی در ادامه به علت سخنرانی خود در خیابان اشاره کرد و گفت : چند روز پیش در شهر گرگان مانع سخنرانی در دانشگاه شدند و پس از آن در همدان هم علیرغم مجوزی که صادر کرده بودند ، درب دانشگاه را بر روی ما بستند و از پشت میله ها با دانشجویان سخن گفتم ، امروز نیز با آنکه مقامات دولتی اعلام کرده بودند که سخنرانی آزاد است و آنها مانعی ایجاد نمی کنند ، درب سینما را به روی ما بسته اند.

کروبی در ادامه خواستار پرهیز مسئولین از چنین اعمالی شد و تاکید کرد :مسئولین نباید متولیان مساجد ، دانشگاه ها ، سالن ها ، سینماها و... را برای انجام سخنرانی انتخاباتی بترسانند.

وی در ادامه تصریح کرد : مسئولین رسماً اعلام کنند که مخالف این محدودیت ها هستند و مهمتر آنکه جلوی این محدودیت ها را بگیرند.

در پایان سخنان کروبی ، مهندس عبدالعلی زاده وزیر مسکن دولت اصلاحات طی سخنانی کوتاهی که به زبان آذری بیان داشت ، نسبت به این گونه اعمال و محدودیت ها اعتراض کرد و گفت : شایسته نیست با فردی که سال ها یار و هم رزم امام(ره) بوده است و دو دوره رییس مجلس بوده اینگونه برخورد شود ، برخوردهایی از این دست مایه شرمندگی می باشد.

گفتنی است به رغم تعطیلی سینما تربیت به خواست مسئولان ، هزاران تن از مردم ارومیه در خیابان امام خمینی این شهر و در مقابل سینما تربیت حضور داشتند و با شعارهایی از جمله " یاشاسین کروبی ، کروبی کروبی حمایتت می کنیم ، یاشاسین اصلاحات " از وی استقبال کردند.

همچنین قابل ذکر است ، به علت ازدحام جمعیت و مسدود شدن خیابان امام خمینی شهر ارومیه کروبی سخنان خود را بسیار کوتاه بیان کرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا